1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj ako „obchodné podmienky“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce zo spotrebiteľskej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom, ktorým je spoločnosť Hilding Anders Slovenská republika s.r.o., so sídlom M. R. Štefánika 8103, IČO: 56290420, zapísaná v Obchodnom registri vedenom Okresným súdem Žilina, oddiel: Sro, vložka číslo: 85207/L, DIČ: SK2122268665 (ďalej len “obchodník” alebo “predávajúci”) a kupujúcim, ktorým je spotrebiteľ/podnikateľ (ďalej len “spotrebiteľ” alebo “kupujúci” alebo “podnikateľ”) a ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka.

Všetky zmluvné vzťahy sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky, riadia sa nasledovnými právnymi predpismi:

Zákonom č. 40/1964 Zb. Občiafnsky zákonník: Upravuje všeobecné podmienky zmluvných vzťahov medzi predávajúcim a kupujúcim, vrátane práv a povinností zmluvných strán.

Zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa: Stanovuje povinnosti predávajúceho voči spotrebiteľovi, vrátane informačných povinností a ochrany spotrebiteľa pred nekalými obchodnými praktikami.

Zákon č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho: Špecifikuje povinnosti predávajúceho pri predaji na diaľku, vrátane povinnosti informovať spotrebiteľa o hlavných vlastnostiach tovaru alebo služby, cene, nákladoch na dopravu, platobných a dodacích podmienkach, práve na odstúpenie od zmluvy a ďalších náležitostiach.

Zákon č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode: Upravuje podmienky poskytovania služieb informačnej spoločnosti, vrátane povinností poskytovateľov služieb elektronického obchodu.

Zákon č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov: Stanovuje pravidlá spracúvania osobných údajov zákazníkov, čo je nevyhnutné zahrnúť do VOP v súvislosti s ochranou súkromia a osobných údajov.

Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom internetového obchodu. Predávajúci potvrdením/zaplatením objednávky potvrdzuje, že sa pred uzatvorením zmluvy oboznámil s týmito VOP a že s nimi výslovne súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v momente potvrdenia/zaplatenia objednávky.

Kontaktné údaje obchodníka: Ing. Peter Minárský, mail: peter.minarsky@hildinganders.com, telefón:+421 903 555 105, číslo účtu pre bezhotovostné platby: 4034492566/7500 banka: Československá obchodná banka, a.s., IBAN: SK41 7500 0000 0040 3449 2566.

Orgán dozoru: SLOVENSKÁ OBCHODNÁ INŠPEKCIA Inšpektorát SOI pre žilinský kraj, adresa: Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1, Odbor výkonu dohľadu,  mail: info@soi.sk,  tel.: 041/763 21 30, 041/724 58 68.

 

2. DEFINÍCIE

Kupujúci: Fyzická alebo právnická osoba, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu s Predávajúcim prostredníctvom internetového obchodu.

Spotrebiteľ: Kupujúci, ktorý je fyzickou osobou a pri uzatváraní kúpnej zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti.

Tovar: Tovarom sa rozumie všetok tovar, ktorého výrobcom alebo predajcom je spoločnosť Hilding Anders Česká republika a.s./Hilding Anders Slovenská republika, s.r.o, pričom tovarom je akákoľvek hmotná hnuteľná vec; hmotný nosič, ktorý slúži výlučne ako nosič digitálneho obsahu, najmä CD, DVD, USB kľúč a pamäťová karta.

Služba: akákoľvek činnosť alebo výkon, ktorý je ponúkaný alebo poskytovaný spotrebiteľovi vrátane digitálnej služby.

Predajná cena: konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní za jednotku produktu alebo za určené množstvo produktu.

Jednotková cena: konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty a ostatných daní.

Obchodná praktika: konanie, opomenutie konania, spôsob správania alebo vyjadrovania, obchodná komunikácia vrátane reklamy a marketingu obchodníka, priamo spojené s propagáciou, ponukou, predajom, dodaním alebo poskytnutím produktu spotrebiteľovi.

Odborná starostlivosť: úroveň osobitnej schopnosti a starostlivosti, ktorú možno rozumne

očakávať od obchodníka pri konaní vo vzťahu k spotrebiteľovi a ktorá zodpovedá čestnej obchodnej praxi alebo všeobecnej zásade dobrej viery uplatňovanej v oblasti činnosti obchodníka

 

 

3 ODPORÚČANIE

Kupujúci je povinný počas celej doby používania zakúpeného tovaru venovať dostatočnú pozornosť základným pravidlám jeho používania. Osobitne je nutné zohľadniť všetky faktory, ktoré nepriaznivo ovplyvňujú plnú funkčnosť a životnosť výrobku, ako napríklad nadmernú intenzitu používania výrobku, používanie výrobku na nevhodné účely a pod. Zároveň ďalšou nutnou podmienkou pre zachovanie dobrého stavu tovaru a jeho funkčnosti je jeho pravidelná údržba. Je potrebné si uvedomiť, že nesprávna, nevhodná alebo nedostatočná údržba tovaru podstatne skracuje jeho plnú funkčnosť a životnosť, pričom s odporúčanou údržbou a ošetrovaním tovaru je kupujúci oboznámený v návode na použitie, ktorý je súčasťou dodávky tovaru.

Pred prvým použitím tovaru predávajúci odporúča dôkladne si preštudovať tieto podmienky vrátane príslušného návodu na použitie. V prípade používania tovaru v rozpore s týmito podmienkami alebo návodom na použitie nesie kupujúci zodpovednosť za vady vzniknuté takýmto neodborným zaobchádzaním, resp. zaobchádzaním a používaním tovaru v rozpore s návodom na použitie. Predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté takýmto neodborným zaobchádzaním, resp. zaobchádzaním a používaním tovaru v rozpore s návodom na použitie.

 

4. UZATVORENIE ZMLUVY

Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých, registračným formulárom požadovaných údajov a náležitostí. Každá objednávka musí obsahovať: meno a priezvisko kupujúceho, kontaktnú osobu, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mailovú adresu, názov tovaru, počet kusov, dátum vystavenia objednávky, spôsob úhrady, spôsob prevzatia tovaru. Právnické osoby, resp. fyzické osoby – podnikatelia musia uviesť aj IČO, DIČ. Pokiaľ majú pridelené, uvádzajú aj IČ DPH. Predávajúci objednávky vybavuje v poradí, v akom prichádzajú.

Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil o vlastnostiach tovaru, o cene tovaru a ostatných nákladoch. Zároveň je kupujúci oboznámený, že konkrétnu výšku ceny je povinný predávajúcemu uhradiť a že si zvolil vyhovujúci spôsob úhrady ceny z možností ponúkaných predávajúcim.

Stav objednávky si môže kupujúci sledovať v histórii objednávky na webovej stránke predávajúceho.

K akceptácii objednávky tovaru zo strany predávajúceho a teda k uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza na základe písomného potvrdenia tejto správne a úplne vyplnenej objednávky elektronickou formou.

Všetky ceny za tovar a služby a všetky poplatky v internetovom obchode sú uvádzané v EUR vrátane DPH.

Záväzným akceptovaním objednávky spotrebiteľa je e-mailové potvrdenie obchodníkom o akceptovaní objednávky po predchádzajúcom prijatí objednávky a po overení dostupnosti tovaru, platných cien a termínu dodania tovaru požadovaného spotrebiteľom, označené ako ,,potvrdenie objednávky". V prípade zistenia vyššej ceny má obchodník povinnosť vyžiadať od spotrebiteľa súhlas so zmenou ceny podľa aktuálneho cenníka pred potvrdením objednávky. Až udelením súhlasu spotrebiteľa so zmenou ceny a následným potvrdením (akceptovaním) objednávky zo strany obchodníka sa zmluvný vzťah považuje za uzavretý.

Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje najmä údaje o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom spotrebiteľskej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj o dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru na dohodnuté miesto doručenia tovaru pre spotrebiteľa, údaje o obchodníkovi (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.), prípadne iné údaje.

 

5. ZRUŠENIE OBJEDNÁVKY

Spotrebiteľ môže doručiť prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky obchodníkovi v lehote do 24 hodín od doručenia objednávky obchodníkovi oznámenie, že objednávku ruší v prípade, ak ešte nedošlo k platnému uzavretiu zmluvy v zmysle čl. IV. Týmto ustanovením nie je dotknuté právo spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy (ak už bola uzavretá), predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. Spotrebiteľ je povinný v oznámení o zrušení objednávky uviesť meno, e-mail a popis objednaného tovaru. V prípade, že spotrebiteľ zaplatil obchodníkovi kúpnu cenu alebo jej časť v čase do zrušenia objednávky, obchodník vráti už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote do štrnástich (14) dní od zrušenia objednávky rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri svojej platbe.

V prípade, že sa tovar už nevyrába alebo nedodáva, alebo sa výrazne zmenila cena tovaru, prípadne údaje na webových stránkach sú nesprávne alebo nepresné, má predávajúci právo zrušiť potvrdenú Objednávku do dvadsaťštyri (24) hodín odo dňa jej potvrdenia. V takom prípade predávajúci kontaktuje kupujúceho prostredníctvom e-mailu a oznámi mu zrušenie potvrdenej Objednávky. V prípade, že spotrebiteľ zaplatil obchodníkovi kúpnu cenu alebo jej časť v čase do zrušenia objednávky, obchodník vráti už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote do štrnástich (14) dní od zrušenia objednávky rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri svojej platbe.

Predávajúci má právo objednávku zrušiť (stornovať) aj v prípade, že ide o neplatnú Objednávku, teda Objednávku vykonanú v rozpore s týmito VOP. V prípade, že spotrebiteľ zaplatil obchodníkovi kúpnu cenu alebo jej časť v čase do zrušenia objednávky, obchodník vráti už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote do štrnástich (14) dní od zrušenia objednávky rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri svojej platbe.

 

6. PRÁVA A POVINNOSTI OBCHODNÍKA

a)           dodať na základe objednávky potvrdenej obchodníkom spotrebiteľovi tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,

b)           odovzdať spotrebiteľovi najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (návody v slovenskom jazyku, daňový doklad, digitálny obsah/licenciu, ak je predmetom predaja),

c)           predávať a poskytovať produkt za dohodnutú cenu a poplatky, správne účtovať ceny a poplatky pri predaji a poskytovaní produktu a odovzdať spotrebiteľovi potvrdenie o úhrade ceny,

d)           Obchodník si vyhradzuje právo overiť totožnosť spotrebiteľa alebo osoby poverenej k odberu tovaru pri osobnom odbere tovaru, a to v prípadoch, kedy je dodávka tovaru spotrebiteľom platená vopred kartou, prostredníctvom bankového prevodu, alebo prostredníctvom faktúry so splatnosťou.

 

7.  PRÁVA A POVINNOSTI SPOTREBITEĽA

a) povinnosť uviesť správne a úplné kontaktné údaje, a to najmä meno, priezvisko (sídlo), úplnú poštovú adresu, na ktorú má byť tovar odoslaný, ako aj emailový a telefonický kontakt.

b) povinnosť prevziať zakúpený alebo objednaný tovar,

c) povinnosť zaplatiť obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,

d) povinnosť potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby,

e) právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.

f) právo na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady produktu,

g) právo podať podnet orgánu dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa

 

8. DOPRAVA A CENA DOPRAVY

Obchodník doručuje tovar iba v rámci Slovenskej republiky. Spotrebiteľ z iného členského štátu Európskej únie si po dohode s obchodníkom môže objednaný tovar vyzdvihnúť v ktorejkoľvek predajni obchodníka, ktorá to umožňuje. Zmluvný vzťah, kde je spotrebiteľom cudzinec sa riadi slovenským právnym poriadkom a v prípade sporu bude miestne a vecne príslušný súd v SR. Zakúpený tovar bude spotrebiteľovi doručený po celom území Slovenskej republiky zadarmo. Predávajúci nebude účtovať balné, poštovné ani poplatok za dobierku. Kúpna cena bude tvorené len cenou riadne objednaného tovaru.

Preprava tovaru bude zabezpečená zmluvnými partnermi predávajúceho. V kúpnej cene tovaru ani v cene dopravy nie je zahrnuté sťahovanie ani prípadná montáž tovaru. Dopravca alebo vodič môže pomôcť so zložením tovaru za prvé uzamykateľné dvere kupujúceho. Kupujúci je povinný tovar od dopravcu riadne prevziať. Pri preberaní objednaného tovaru je kupujúci povinný skontrolovať, či nie je mechanicky poškodený a či zodpovedá objednávke potvrdenej predávajúcim.

Podpisom dodacieho listu je kupujúci povinný potvrdiť, že doručený a nepoškodený tovar riadne prevzal. Ak kupujúci pri preberaní tovaru zistí jeho vadu, je povinný spísať s dopravcom reklamačný protokol, v ktorom presne a jednoznačne opíše zistenú vadu (prípadne ju uvedie na prepravnom liste), pričom v takom prípade nebude tovar kupujúcemu dopravcom odovzdaný. Na neskoršie reklamácie nebude braný ohľad.

V každej zásielke je priložená faktúra - daňový doklad, ktorá zároveň slúži ako dodací a záručný list pokiaľ nie je k objednanému tovaru doložený osobitný záručný list výrobcu.

Miestom dodania tovaru je miesto uvedené v akceptácii objednávky obchodníkom, ak sa zmluvné strany nedohodnú v spotrebiteľskej zmluve inak.

V prípade, ak obchodník dopraví tovar spotrebiteľovi na miesto určené v spotrebiteľskej zmluve spotrebiteľom, spotrebiteľ je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v spotrebiteľskej zmluve a podpísať zápis o doručení a odovzdaní tovaru.

 

9. CENA A PLATBA

Kupujúci je pri Objednávke povinný zvoliť konkrétny spôsob platby z možností uvedených pri Objednávke, a to: platba vopred na účet, platba na dobierku - platba pri prevzatí tovaru od dopravcu, alebo zálohová platba s následným doplatkom pri prevzatí tovaru (dobierkou), prípadne hotovosťou pri osobnom odbere.

V prípade, že si kupujúci zvolí ako spôsob doručenia dobierku a zásielku z akýchkoľvek dôvodov neprevezme, považuje sa toto konanie za porušenie týchto podmienok a kúpnej zmluvy. V takom prípade má predávajúci nárok na úhradu nákladov za dopravu tovaru (tam aj späť).

Platbu kúpnej ceny je možné vykonať jedným z nasledujúcich spôsobov:

- na dobierku bez navýšenia kúpnej ceny o poplatok,

- osobne v hotovosti po telefonickom alebo e-mailovom dohodnutí termínu s predávajúcim, pričom túto platbu je možné vykonať do výšky stanovenej príslušným zákonom o hotovostných platbách,

- prevodom na účet č. 4034492566/7500 s uvedením variabilného symbolu, ktorým je číslo objednávky kupujúceho. Kúpna cena vrátane súvisiacich poplatkov sa považuje za riadne uhradenú po pripísaní na uvedený účet predávajúceho.

Faktúra vystavená predávajúcim kupujúcemu na základe kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim zároveň slúži ako daňový doklad, pričom k uvedenej faktúre bude priložený dodací list podpísaný kupujúcim.

Ak sú ceny uvedené pri jednotlivých druhoch tovaru na webových stránkach predávajúceho označené ako akčné alebo výpredaj skladu, sú platné do vypredania zásob alebo do ďalšej aktualizácie príslušnej ponuky.

Predávajúci má právo požadovať úhradu kúpnej ceny tovaru vopred na účet, a to najmä pri atypických alebo nestandardných rozmeroch tovaru (dodávka tovaru upraveného podľa želania kupujúceho, spotrebiteľa a pod.), prípadne pri matracoch s cenou vyššou ako 400,00 EUR alebo pri objednávke viacerých kusov.

Pri platbe vopred prevodom na účet, môže byť termín dodania ovplyvnený termínom uhradenia platby. Je nutné, aby bola čiastka pripísaná na náš účet najneskôr do piatich pracovných dní po potvrdení objednávky v opačnom prípade je možné považovať objednávku za zrušenú.

 

10. DODACIA LEHOTA

Dodacia lehota začína plynúť odo dňa potvrdenia riadne vykonanej a platnej Objednávky kupujúceho, za podmienky splnenia všetkých požiadaviek, ktoré sú nevyhnutné na včasné vybavenie Objednávky. V prípade atypických, neštandardných rozmerov, matracov s vyššou cenou, objednávky viacerých kusov alebo zákaziek tzv. na mieru začne dodacia lehota plynúť až po pripísaní kúpnej ceny tovaru vrátane súvisiacich poplatkov na účet predávajúceho.

V prípade, že platba nebude pripísaná na účet predávajúceho do sedem (7) pracovných dní odo dňa potvrdenia riadne vykonanej a platnej Objednávky, považuje sa táto Objednávka za zrušenú.

Objednaný tovar bude podľa jeho dostupnosti a prevádzkových možností predávajúceho, resp. výrobcu tovaru, dodaný v čo najkratšom čase zmluvnými prepravcami, štandardne do štrnástich (14) pracovných dní od záväzného potvrdenia Objednávky predávajúcim, najneskôr však do tridsiatich (30) pracovných dní, ak nie je dohodnuté inak alebo ak nejde o tovar v „akcii“.

Pri výrobkoch, pri ktorých má predávajúci právo požadovať úhradu kúpnej ceny vopred, je predávajúci oprávnený dodať tovar do tridsiatich (30) pracovných dní odo dňa potvrdenia Objednávky predávajúcim. V prípade, že dodanie tovaru si vyžiada dlhšie obdobie, bude kupujúci o termíne dodania objednaného tovaru informovaný e-mailom v čo najkratšom možnom termíne. V prípade, že objednaný tovar nebude dlhodobo na sklade, má predávajúci právo od objednávky alebo kúpnej zmluvy odstúpiť.

 

11. REKLAMAČNÝ PORIADOK (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)

Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje tento Reklamačný poriadok, zverejnený na internetovej stránke obchodníka www.rajsnov.sk. Spotrebiteľ zakliknutím políčka pred odoslaním objednávky obchodníkovi potvrdzuje, že si Reklamačný poriadok prečítal a v celom rozsahu s ním súhlasí, a zároveň potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv.

Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený spotrebiteľom od obchodníka vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka.

Počas záručnej doby má spotrebiteľ právo na bezplatné odstránenie vady po predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie, návodu oprávnenému zástupcovi obchodníka, a preukázaní, že tovar bol zakúpený u obchodníka a je v záručnej dobe (napríklad dokladom o zaplatení, záručným listom, atď.).

Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, resp. požadovať reklamáciu tovaru len v prípade, ak vytkol vadu obchodníkovi do dvoch (2) mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do uplynutia záručnej doby.

Vadou sa rozumie zmena (vlastností) tovaru, ktorej príčinou sú výrobné chyby alebo chyby materiálu použitého na výrobu tovaru, ktoré nespĺňajú:

a) v prípade spotrebiteľa dohodnutý popis, druh, množstvo, kvalitu, funkčnosť, kompatibilitu, prevedenie, vlastnosti a účel, na ktorý kupujúci tovar požaduje,

b) v prípade kupujúceho (nie spotrebiteľa) dohodnuté množstvo, kvalitu a prevedenie.

Vadou sa ďalej rozumie nedodanie pokynov na použitie a nepriloženie príslušenstva, návodu na montáž (inštaláciu), ak sú tieto predmetom dohodnutej služby medzi dodávateľom a kupujúcim (spotrebiteľom).

Za vadu sa nepovažuje zmena (vlastností) tovaru, ktorá vznikla počas záručnej doby v dôsledku jeho bežného opotrebenia (napríklad vyblednutím alebo zmenou farieb, zvlnením poťahu či zmenou rozmerov poťahu spôsobenou bežným používaním, zvýšenou potivosťou na matraci, najmä pri matracoch s pamäťovou – línou penou, ktorá má prirodzene vyššiu tepelnú akumuláciu, a môže tak spôsobovať vyšší pocit tepla a tým aj vlastnú potivosť, a pod.), mechanickým poškodením, nesprávnym používaním nedostatočnou alebo nevhodnou údržbou, prípadne nevhodným skladovaním, v dôsledku prirodzených zmien materiálov, z ktorých je tovar vyrobený, v dôsledku akéhokoľvek poškodenia užívateľom alebo treťou osobou či iným nevhodným zásahom, ďalej v dôsledku používania tovaru v podmienkach, ktoré svojimi parametrami nezodpovedajú prostrediu na používanie tovaru, a pod. Obdobne za vadu nemožno považovať vadu spôsobenú prírodnými živlami, vyššou mocou, vadu vzniknutú nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s návodom na použitie či vadu vzniknutú dodatočnou úpravou osobou odlišnou od predávajúceho, a pod. Za vadu sa ďalej nepovažuje odchýlka v rozmeroch v prípustnej tolerancii +/- 10 mm; tolerancia rozmeru matraca, položeného na povrch základne/postele (napr. postele s nezasunutými matracmi): šírka a dĺžka +/- 20 mm; výška +/- 10 mm. Prípustná tolerancia tuhosti jadra/peny matraca činí +/- 15% (odpor proti stlačeniu v kPa). U matracov s tlakovou pojenou (recyklovanou) „RE“ penou je, vzhľadom na technológiu výroby danej peny, povolená odchýlka v tuhosti +/- 20%. Deformácie a zmeny vlastností (preležanie), ktoré sú v rámci povolených tolerancií pre matrace z polyuretánových (Flexifoam®, PUR, studených, visco, hybridných atď.) pien, najmä preležanie, ktoré nepresahuje 15% z celkovej výšky matraca, farebné odchýlky pien a poťahových látok v odtieni oproti vzoru látok a dezény poťahových látok či vzory prešívania poťahových látok, ktoré nemajú vplyv na úžitkové vlastnosti, žmolkovanie poťahu spôsobené nesprávnym zaobchádzaním, a pod.

Základnou podmienkou riadnej reklamácie je preukázanie kúpy tovaru u predávajúceho, najlepšie predložením dokladu o kúpe tovaru (pokladničný doklad, faktúra a pod.) a predložením reklamovaného tovaru s riadnym popisom vady, prípadne záručného listu (najmä pri záruke dlhšej ako 24 mesiacov).

Reklamovaný tovar musí byť kompletný a v úplnom stave, musí byť v hygienicky prijateľnom stave (tzn. akokoľvek nečistý, suchý, hygienicky nezávadný a pod.), pokiaľ možno v pôvodnom alebo zodpovedajúcom náhradnom obale vhodnom na prepravu tovaru (strečová fólia v tenkej vrstve nie je považovaná za vhodný obal na prepravu). Tovar nesmie byť prehnutý ani zrolovaný, s výnimkou komprimovaných matracov. Vada, ktorá sa u spotrebiteľa prejaví počas dvanástich mesiacov odo dňa prevzatia veci, sa považuje za vadu, ktorú vec mala od samého začiatku, pokiaľ sa nepreukáže opak. Táto lehota neplynie počas doby, kedy spotrebiteľ nemohol vec užívať z dôvodu reklamácie vady u predávajúceho.

V druhom roku záruky bude na spotrebiteľovi, aby preukázal, že vada existovala už pri kúpe, napríklad že bola spôsobená nesprávnym výrobným procesom, použitím nevhodného materiálu alebo inými postupmi, ktoré spôsobili, že sa vada prejavila až po uplynutí jedného roka.

Kupujúci je povinný tovar pri prevzatí riadne skontrolovať. Predávajúci nezodpovedá za zjavné vady tovaru, pokiaľ výslovne neuistil kupujúceho, že vec je bez akýchkoľvek vád, alebo ak vadu lstivo nezatajil. Predávajúci tiež nezodpovedá za vady spôsobené pri preprave tovaru dopravným prostriedkom kupujúceho. Pri prevzatí tovaru je kupujúci povinný overiť správnosť počtu tovaru a neporušenosť jeho obalu. Za neskoršie reklamácie dodaného počtu alebo poškodenia tovaru, ktoré nebolo uvedené v doklade o prevzatí tovaru podpísanom kupujúcim, predávajúci nenesie zodpovednosť a akákoľvek s tým spojená reklamácia bude zamietnutá. Ak má tovar pri prevzatí porušený obal, kupujúci je povinný presvedčiť sa o celistvosti a neporušenosti tovaru. Toto je potrebné uviesť do dodacieho listu, inak právo na reklamáciu mechanického poškodenia tovaru zaniká.

Predávajúci nezodpovedá za prípadné vady tovaru, na ktoré bol kupujúci v čase uzatvárania zmluvy upozornený a zároveň prevzatie tovaru neodmietol. Zároveň predávajúci nezodpovedá za vady tovaru, na ktoré bola poskytnutá zľava práve z dôvodu zistenej vady, na ktorú bol kupujúci upozornený.

Dĺžka práva z vadného plnenia a uplatnenie reklamácie

Právo z vady (reklamácia) musí byť spotrebiteľom uplatnené v lehote dvadsaťštyri (24) mesiacov (ak nie je uvedené inak) od prevzatia tovaru pri kúpe, a ak nebol tovar prevzatéý osobne v prevádzke predávajúceho, za prevzatie tovaru sa považuje moment, keď spotrebiteľ prevzal tovar od dopravcu. Dĺžka práva z vadného plnenia (ďalej tiež záručná doba) sa predlžuje o dobu, počas ktorej bol tovar v záručnej oprave a kupujúci nemohol tovar používať, až do momentu, keď bol kupujúci po skončení reklamačného konania povinný tovar prevziať.

Záručnú dobu nemožno zamieňať so životnosťou tovaru, t.j. dobou, počas ktorej pri správnom používaní a správnom ošetrovaní vrátane údržby môže tovar vzhľadom na svoje vlastnosti, určený účel a rozdielnosť v intenzite jeho používania vydržať. Záručná doba je všeobecná administratívna lehota, ktorá nemá priamu súvislosť s obvyklou životnosťou konkrétneho výrobku.

Právo z vadného plnenia sa nevzťahuje (nemožno ho uplatniť) na tovar predávaný za nižšie ceny, u ktorého bola nižšia cena dohodnutá práve s ohľadom na vady.

Reklamáciu je potrebné uplatniť bez zbytočného odkladu od objavenia vady. Prípadné zdržanie pri pokračujúcom používaní tovaru môže spôsobiť prehĺbenie vady a znehodnotenie tovaru alebo znemožniť objektívne posúdenie skutočných príčin súčasného stavu tovaru a môže byť dôvodom na zamietnutie reklamácie.

Miestom uplatnenia reklamácie je predovšetkým prevádzka predávajúceho, v ktorej kupujúci tovar zakúpil, avšak kupujúci je oprávnený reklamáciu uplatniť v akejkoľvek prevádzke predávajúceho alebo priamo v sídle predávajúceho. V prípade, že kupujúci zakúpi tovar vyrobený spoločnosťou Hilding Anders Česká republika a.s. od iného predajcu (ďalej len tretia osoba), je potrebné tovar reklamovať u tohto predajcu, pričom miestom uplatnenia reklamácie je prevádzka tretej osoby, v ktorej kupujúci tovar zakúpil. Kupujúci je však oprávnený reklamáciu uplatniť v akejkoľvek prevádzke tejto tretej osoby alebo priamo v jej sídle.

V prípade oprávnenej reklamácie vybavenej výmenou veci (alebo dodaním novej veci) má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov na vrátenie vadného tovaru. V prípade neoprávnenej reklamácie nemá kupujúci nárok na náhradu svojich nákladov spojených s vybavením reklamácie a zároveň predávajúci nemá nárok na náhradu nákladov, ktoré vznikli na jeho strane (pokiaľ zo strany kupujúceho nešlo napríklad o opakovanú bezdôvodnú reklamáciu, z ktorej by bolo možné odvodiť, že zo strany kupujúceho išlo o zneužitie práv). V prípade neoprávnenej reklamácie bude tovar na náklady a riziko kupujúceho zaslaný na jeho uvedenú adresu, ak nebude dohodnuté inak.

Ak kupujúci riadne uplatní právo z vady predaného tovaru, reklamácia vrátane odstránenia vady bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do tridsiatich (30) dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ nebude dohodnuté inak. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci rovnaké práva, ako keby došlo k podstatnému porušeniu zmluvy.

Predávajúci, po preskúmaní predložených dokladov a základnej prehliadke reklamovaného tovaru, keď bude preukázané, že ide o tovar predávajúceho a bol zakúpený v jeho prevádzke, prijme reklamovaný tovar do reklamačného konania na odborné posúdenie.

Obchodník vystaví písomný záznam, v ktorom uvedie dátum, kedy spotrebiteľ reklamáciu uplatnil, konkrétne vady, ktoré spotrebiteľ tovaru vytýka, požadovaný spôsob vybavenia reklamácie a kontaktné údaje spotrebiteľa pre poskytnutie následných informácií o vybavení reklamácie. Riadne uplatnená reklamácia bude v uvedenej lehote na základe odborného posúdenia buď uznaná za oprávnenú a riadne vybavená, alebo bude zamietnutá a tovar bude vrátený spotrebiteľovi-kupujúcemu. Ak spotrebiteľ-kupujúci pri reklamácii nepreukáže, že ide o tovar predávajúceho a bol zakúpený v jeho prevádzke, predávajúci reklamáciu odmietne.

Ak spotrebiteľ-kupujúci pri zahájení reklamačného konania predloží hygienicky závadný tovar (znečistený, mokrý, zapáchajúci matrac atď.), reklamácia bude prerušená do doby, kým spotrebiteľ-kupujúci neodstráni hygienickú závadnosť matraca, pričom táto skutočnosť bude zaznamenaná v reklamačnom protokole. Ak spotrebiteľ-kupujúci nedodá k reklamácii hygienicky nezávadný matrac ani do 1 mesiaca odo dňa prerušenia reklamácie, považuje sa reklamácia za ukončenú z dôvodu jej neopodstatnenosti.

Ako je uvedené vyššie, o tom, kedy bolo právo zodpovednosti za vady uplatnené, čo je predmetom reklamácie, aký spôsob riešenia reklamácie kupujúci požaduje, ako aj o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne o spôsobe vybavenia reklamácie vrátane zdôvodnenia pri zamietnutí reklamácie, vydá predávajúci kupujúcemu písomné potvrdenie – reklamačný protokol.

Predávajúci má právo na vybrané druhy tovaru stanoviť dlhšiu záručnú dobu než 24 mesiacov, ktorú uvedie v záručnom liste alebo iným viditeľným a zrejmým spôsobom (etiketa, nálepka predávajúceho na obale tovaru a pod.), pričom základnou podmienkou pre to, aby predávajúci využil toto svoje právo, je riadna registrácia kupujúceho na webovej stránke predávajúceho na adrese http://zaruka.matracetropico.cz.

V potvrdení o prijatí reklamácie uvedie primeranú lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota na odstránenie vady je najviac tridsať (30) dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.

V prípade ak je druhou zmluvnou stranou kúpnej zmluvy podnikateľ (ak pri objednávke tovaru uviedol svoje IČO, má za to, že nakupuje ako podnikateľ), záruka za tovar je poskytovaná výhradne v rozsahu stanovenom záručnými podmienkami výrobcu tovaru v súlade s § 429 ods. 2 Obchodného zákonníka a zodpovednosť predávajúceho za vady sa riadi výhradne príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka, ak tu nie je uvedené výslovne inak.

Nárok na bezplatnú záručnú opravu zaniká:

1.           nepredložením záručného listu, príslušenstva alebo dokumentácie tovaru,

2.           neoznámením zjavných chýb pri prevzatí tovaru,

3.           uplynutím záručnej doby tovaru,

4.           mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,

5.           používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,

6.           neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,

7.           poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii,

8.           všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,

9.           poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,

10.        poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,

11.        neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,

12.        zásahom do tovaru k tomu neoprávnenou osobou

 

Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo ich častí) spôsobené používaním.

Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z týchto spôsobov: odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru

Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť (podľa § 622 ods. 1 Občianskeho zákonníka).

Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčastí, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady podľa § 622 ods. 2 Občianskeho zákonníka.

Predávajúci môže namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí ťažkosti podľa § 622 ods. 3 Občianskeho zákonníka.

Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. (§ 623 ods. 1 Občianskeho zákonníka).

Ak ide o iné neodstrániteľné vady, ktoré však nebránia riadnemu užívaniu tovaru, má kupujúci právo na primeranú zľavy z ceny veci.

Ak predávajúci reklamáciu nevybaví do tridsiatich (30) dní od jej uplatnenia, kupujúci má právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť.

Ak má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy, záleží na kupujúcom, ktoré z týchto práv si uplatní. Len čo si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť.

V prípade, že spotrebiteľ nebol spokojný s vybavením reklamácie obchodníkom alebo keď sa spotrebiteľ obrátil na obchodníka so žiadosťou o nápravu a nebol spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, má spotrebiteľ právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak obchodník na takúto žiadosť odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je "Slovenská obchodná inšpekcia, Bajkalská 21/1, P. O. Box č. 29, 820 07 Bratislava 27" resp. iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke  http://www.mhsr.sk). Spotrebiteľ je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na ktorý sa obráti.

Kontakt na reklamačné oddelenie: Adresa: Hilding Anders Slovenská republika s.r.o., M. R. Štefánika 8103, Žilina, 010 01, Telefón: +421 911 269 714, e-mail: reklamace.cz@hildinganders.com.

 

12. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy v písomnej podobe alebo emailom, prípadne odoslaním vyplneného formulára. 

Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom.

Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa

a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, 108/2024 Z. z. Zbierka zákonov Slovenskej republiky

c) tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.

Ak kupujúci už zaplatil za zrušenú objednávku na tovar, časť alebo celú kúpnu cenu, bude mu táto čiastka vrátená do štrnástich (14) dní od doručenia odstúpenia od zmluvy. Predávajúci vráti platbu rovnakým spôsobom, ako použil pri svojej platbe. Kupujúci sa môže dohodnúť s predávajúcim aj na inom spôsobe platby.

Kupujúci, ktorý Tovar od predávajúceho zakúpi ako súkromná osoba (spotrebiteľ), má v súlade so zákonom možnosť aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru, pričom táto lehota sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:

a)           tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

b)           dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,

c)           tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.

Kupujúci (nepodnikateľ) môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči. Kupujúci môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je uvedený na webovej stránke predávajúceho.

Kupujúci (nepodnikateľ) má právo po prevzatí tovaru v rámci lehoty na odstúpenie, tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je to obvyklé pri nákupe v kamennom obchode, t.j. odskúšať tovar tak, aby zistil vlastnosti a funkčnosť tovaru, nemá však právo začať tovar používať a po niektoľkých dňoch vrátiť predávajúcemu.

Náklady na vrátenie tovaru znáša sám kupujúci, ktorý je povinný zaslať tovar na adresu spoločnosti. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Právo na odstúpenie od zmluvy nemá kupujúci, ak tovar bol zakúpený osobne v predajnom mieste spoločnosti.

V prípade, že bude vrátený tovar nekompletný či poškodený, môže predávajúci požadovať po kupujúcom čiastku odpovedajúcu zníženiu hodnoty tovaru.

Predávajúci za zaväzuje bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení zmluvy, vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov, a to rovnakým spôsobom, aký bol použitý kupujúcim pri platbe za tovar, pokiaľ sa kupujúci s predávajúcim nedohodnú inak.

Bez ohľadu na uvedené, cenu a ďalšie náklady, nie je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu skôr, ako mu je tovar doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu.

V súlade so zákonom kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:

a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,

b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,

c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,

d) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,

e) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,

f) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,

Predávajúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak objednaný tovar nie je možné dodať v lehote alebo v cene určenej týmito obchodnými podmienkami a nedohodne sa s kupujúcim na náhradnom plnení, alebo ak si kupujúci nesplní povinnosti spojené s realizáciou objednávky.

Ak dodaný tovar nemá vlastnosti, o ktoré kupujúci prejavil záujem a ktoré sa zhodujú s popisom poskytnutým predávajúcim, náklady na jeho vrátanie a dodanie tovaru, ktorý zodpovedá zmluve, ako aj všetky kupujúcim účelne vynaložené náklady v súvislosti s tým znáša predávajúci.

Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 1. Lehota na odstúpenie od zmluvy v tomto prípade sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy obchodníkovi.

Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka.

Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak obchodník na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka dodal alebo poskytol viacero produktov.

Účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej spotrebiteľ odstúpil; to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy.

Doplnkovou zmluvou sa rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho produktu, ktorý súvisí s predmetom zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bez ohľadu na to, či produkt dodá alebo poskytne obchodník alebo iná osoba na základe dohody s obchodníkom.

Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ.

 

13. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

So všetkými osobnými údajmi kupujúceho sa nakladá v súlade so zákonom o ochrane osobných údajov č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov. Všetky údaje získané od kupujúceho slúžia výhradne pre vnútorné potreby predávajúceho za účelom splnenia kúpnej zmluvy. Na bezpečnosť týchto údajov sa kladie maximálny dôraz a sú zabezpečené proti zneužitiu na firemnom serveri. Kupujúci má navyše kedykoľvek právo písomne požiadať o výmaz z databázy zákazníkov. Získané osobné údaje nie sú poskytované tretím osobám, okrem nevyhnutných údajov dopravcovi na zabezpečenie riadneho doručenia objednaného tovaru, a to meno, priezvisko, (firmu), adresu, (sídlo), telefón a e-mailový kontakt.

Predávajúci prehlasuje, že osobné údaje kupujúceho budú využité výhradne za účelom realizácie objednaného tovaru a slúžia tiež na vykonanie nevyhnutných účtovných operácií, vyhotovenie daňového dokladu alebo identifikáciu platby kupujúceho uskutočnenej bankovým prevodom. Uzavretím kúpnej zmluvy dáva kupujúci súhlas so spracovaním poskytnutých osobných údajov. Viac informácii nájdete v dokumente GDPR.

 

14.  ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

Obchodné podmienky sú platné do vydania nových a aktuálnych obchodných podmienok. Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom na internetovej stránke predávajúceho v deň odoslania riadne vykonanej Objednávky, pokiaľ sa medzi účastníkmi nedohodlo inak. Vykonaním a odoslaním Objednávky kupujúci bez výhrad akceptuje všetky ustanovenia týchto obchodných podmienok v znení platnom v deň odoslania Objednávky, ako aj platnú výšku ceny objednaného tovaru (vrátane expedičných a prepravných nákladov) uvedenú v cenníku predávajúceho.

So sťažnosťou na konanie predávajúceho v oblasti ochrany spotrebiteľa sa možno obrátiť na orgán štátneho dozoru, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia.

Zároveň predávajúci informuje spotrebiteľa, že spotrebiteľské spory je možné riešiť mimosúdne v súlade s § 5, ods. 1, písm.) l zákona č. 108/2024 Z.z.., v platnom znení, prostredníctvom Slovenskej  obchodnej inšpekcie, internetová adresa www.soi.sk

Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 01.12.2024. Predávajúci si vyhradzuje právo obchodné podmienky, vrátane reklamačných podmienok, jednostranne meniť.

Hilding Anders Slovenská republika, s.r.o.

V Žilině, dňa 1.12.2024